Distance Education Should Be a Viable Solution to Create Quality Teaching « Educational Technology Debate

See on Scoop.itE-Learning-Inclusivo (Mashup)

The greatest single predictor of student achievement is access to a high-quality teacher.  The difference between having a good teacher and a bad teacher can exceed one grade level in annual achievement growth—a massive effect when one considers that in so many parts of the globe, children receive only a primary school education. Access to quality teaching (I’m using teaching and teachersynonymously) is more even beneficial for poor kids than wealthy ones and these effects are cumulative over time.

See on edutechdebate.org

Deja un comentario

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

Seguir

Recibe cada nueva publicación en tu buzón de correo electrónico.

Únete a otros 18.234 seguidores

%d personas les gusta esto: